dinsdag 6 november 2018

Jezuïeten Extreme eed van installatie

{Ik heb het naar beste eer en geweten vertaald. Het was moeilijk en er zitten misschien nog foutjes in. Maar de boodschap is duidelijk. red.)

Het volgende is de jezuïeten extreme eed van iinstallatie die alleen aan hooggeplaatste Jezuïeten wordt gegeven. Deze eed is ontleend aan het boek Subterranean Rome van Carlos Didier, vertaald uit het Frans en gepubliceerd in 1843 in New York.



"Wanneer een jezuïet van minder belangrijke rang moet worden bevorderd om te bevelen, wordt hij naar de kapel van het klooster van de Orde geleid, waar er slechts drie anderen aanwezig zijn, de hoofdman of de overste voor het altaar en er staat een monnik aan elke kant, van wie er één een spandoek van geel en wit vast houdt, dat zijn de pauselijke kleuren, en de andere een zwarte spandoek met een dolk en een rood kruis boven een schedel en gekruiste beenderen, met het woord INRI, en daaronder de woorden IUSTUM , NECAR, REGES, IMPIOUS. De betekenis hiervan is: Het is gewoon om goddeloze of ketterse koningen, regeringen of heersers uit te roeien of te vernietigen. Op de grond is een rood kruis waar de kandidaat neerknielt. Een klein zwart kruisbeeld, dat hij in zijn linkerhand neemt en naar zijn hart drukt, en de overste presenteert hem tegelijkertijd een dolk, die hij bij het mes vasthoudt en de punt tegen zijn hart vasthoudt, terwijl de overste het nog steeds vasthoudt het gevest, en zo spreekt hij de postulant aan: "

Superieur

Mijn zoon, tot nu toe is je geleerd om de te zijn: onder rooms-katholieken om rooms-katholiek te zijn, en om zelfs onder je eigen broeders een spion te zijn; om niemand te geloven, om niemand te vertrouwen. Onder de hervormers, om een ​​hervormer te zijn; onder de hugenoten, om een ​​hugenoot te zijn; onder de calvinisten, om een ​​calvinist te zijn; onder andere protestanten, in het algemeen om protestant te zijn, en om hun zelfvertrouwen te verkrijgen, om zelfs te proberen te prediken vanaf hun kansels, en om met alle heftigheid van uw aard onze heilige religie en de paus af te keuren; en zelfs zo laag te dalen dat je een Jood onder Joden wordt, dat je in staat zou zijn om alle informatie samen te brengen ten behoeve van je Orde als een trouwe soldaat van de paus.
Je hebt geleerd om sluipenderwijs de zaden van jaloezie en haat te planten tussen gemeenschappen, provincies, vredige staten, en hen aan te moedigen tot bloedvergieten, ze te betrekken in oorlog met elkaar, en revoluties en burgeroorlogen te creëren in landen die onafhankelijk en welvarend waren, de kunsten en de wetenschappen cultiveerden en genoten van de zegeningen van vrede. Om partij te kiezen met de strijders en om stiekem in actie te komen met je broeder jezuïet, die misschien aan de andere kant was verloofd, maar openlijk gekant is tegen dat waarmee je mogelijk verbonden bent, alleen dat de kerk uiteindelijk de winst kan zijn, in de voorwaarden vastgelegd in de verdragen voor vrede en dat het doel uiteindelijk  de middelen heiligt.:

Je hebt je plicht als spion geleerd, om alle statistieken, feiten en informatie uit alle bronnen binnen je macht te verzamelen; om jezelf in te wijden in het vertrouwen van de familiekring van protestanten en ketters van elke klasse en karakter, evenals die van de handelaar, de bankier, de advocaat, onder de scholen en universiteiten, in parlementen en wetgevende organen, en de rechters en raden van staat, en om alle dingen te zijn voor alle mensen, omwille van de paus, wiens dienstknechten wij zijn tot de dood.
U hebt al uw instructies ontvangen die u tot nu toe als beginneling, een pas gewijd priester, en als medeverantwoordelijke, biechtvader en priester, hebt gehad, maar u bent nog niet uitgerust met alles wat nodig is voor het leger van Loyola in dienst van de Paus. Je moet de juiste tijd dienen als instrument en beul, zoals voorgeschreven door je superieuren; want niemand kan hier opdrachten geven die zijn arbeid niet heeft ingewijd met het bloed van de ketter; want "zonder bloedvergieten kan geen mens gered worden." Daarom, om jezelf voor je werk te geschikt te maken en je eigen redding zeker te maken, zul je, naast je vroegere eed van gehoorzaamheid aan je orde en trouw aan de paus, na mij herhalen ---

De extreme eed van de jezuïeten:
"1, nu in aanwezigheid van de almachtige God, de Heilige Maagd Maria, de gezegende Michaël de Aartsengel, de gezegende Johannes de Doper, de heilige apostelen Petrus en Paulus en alle heiligen en heilige menigten de hemel, en voor jou, mijn spookachtige vader, de algemene overste van de Sociëteit van Jezus, gesticht door St. Ignatius Loyola in het pontificaat van Paulus de Derde, en tot het heden doorgegaan, doe het in de baarmoeder van de maagd, de matrix van God, en de roede van Jezus Christus, verklaren en zweren, dat zijn heiligheid de Paus Christus 'onder-regent is en het ware en enige hoofd is van de Katholieke of Universele Kerk over de hele aarde, en dat op grond van de sleutels van bindend en verliezen, gegeven aan Zijne Heiligheid door mijn Redder, Jezus Christus, heeft hij de macht om ketterse koningen, vorsten, staten, gemenebest en regeringen af ​​te zetten, die allemaal onwettig zijn zonder zijn heilige bevestiging en die veilig kunnen worden vernietigd. Mijn macht zal en zal ik deze doctrine van zijne heiligheid verdedigen is het recht en de gewoonte van de Heiligheid tegen alle overweldigers van de ketterse of protestantse autoriteit, met name de Lutheranen van Duitsland, Nederland, Denemarken, Zweden, Noorwegen en de nu voorgewende autoriteit en kerken van Engeland en Schotland, en takken van dezelfde nu gevestigd in Ierland en op het vasteland van Amerika en elders; en alle aanhangers met betrekking tot het feit dat ze worden overgenomen en ketters, en zich verzetten tegen de heilige Moederkerk van Rome. Ik doe nu afstand van en verwerp elke trouw als gevolg van een ketterse koning, prins of staat genaamd Protestanten of Liberalen, of gehoorzaamheid aan een van de wetten, magistraten of officieren.
Ik verklaar verder dat de doctrine van de kerken van Engeland en Schotland, van de Calvinisten, Hugenoten en anderen van de naam Protestanten of Liberalen verdoemelijk zijn en zijzelf verdoemd die niet hetzelfde zullen nalaten.
Ik verklaar verder dat ik zal helpen, assisteren en adviseren aan alle agenten van zijne Heiligheid op welke plaats dan ook, waar ik ook ben, in Zwitserland, Duitsland, Nederland, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Engeland, Ierland of Amerika, of in enig ander koninkrijk of gebied waar ik zal komen en mijn uiterste best doen om de ketterse protestanten of liberalen doctrines uit te roeien en al hun voorgewende krachten, vorstelijk of anderszins, te vernietigen.
Ik beloof verder en verklaar, dat ondanks het feit dat ik word afgezien, om mijn religie als ketters te beschouwen, voor de propaganda van de Moederkerk, om alle adviezen van haar agenten van tijd tot tijd geheim en privé te houden, zoals ze mij kunnen toevertrouwen en niet te onthullen, direct of indirect, door wat voor woord, geschrift of omstandigheid dan ook; maar om alles uit te voeren, dat door mijn baas, of om het even welk van dit heilige verbond zal worden voorgesteld, aan mij wordt toevertrouwd of aan mij zal worden ontdekt.
Ik beloof verder en verklaar, dat ik geen mening of wil van mezelf zal hebben, of welke mentale reserve dan ook, zelfs als een lijk of lijk (perinde ac cadaver), maar zonder aarzeling zal gehoorzamen aan elke opdracht die ik kan ontvangen van mijn meerderen in de Militie van de paus en van Jezus Christus.
Dat ik naar alle delen van de wereld mag gaan waarheen ik ook gestuurd mag worden, naar de bevroren gebieden in het noorden, de brandende zandlagen van de woestijn van Afrika, of de oerwouden van India, naar de centra van de beschaving van Europa, of naar de wilde spoken van de barbaarse wilden van Amerika, zonder te morren of te klagen, en zal onderdanig zijn in alles wat me wordt meegedeeld.

Ik beloof en verklaar bovendien dat ik, wanneer ik de gelegenheid krijg, meedogenloze oorlog zal voeren en voeren, stiekem of openlijk, tegen alle ketters, protestanten en liberalen, zoals ik ben opgedragen, om ze uit te roeien en uit te roeien van het aangezicht van de hele aarde ; en dat ik noch leeftijd, geslacht of toestand zal sparen; en dat ik deze beruchte ketters levend zal ophangen, verspillen, koken, villen, wurgen en begraven, de magen en baarmoeders van hun vrouwen zal openslaan en de hoofden van hun kinderen tegen de muren zal slaan, om hun ontembare ras voor altijd te vernietigen. Dat wanneer hetzelfde niet openlijk kan worden gedaan, ik in het geheim de vergiftigde beker, het verwarringskoord, het staal van de dolk of de loden kogel zal gebruiken, ongeacht de eer, rang, waardigheid of autoriteit van de persoon of personen, wat dan ook hun toestand in het leven zijn, openbaar of privé, zoals mij op elk gewenst moment kan worden opgedragen door een agent van de paus of overste van de Broederschap van het Heilig Geloof, van de Sociëteit van Jezus.
Ter bevestiging hiervan wijd ik hierbij mijn leven, mijn ziel en al mijn lichamelijke vermogens, en met deze dolk die ik nu ontvang, zal ik mijn naam schrijven in mijn eigen bloed, als een getuigenis daarvan; en zou ik onwaar of verzwakt in mijn vastberadenheid moeten zijn, mogen mijn broeders en medesoldaten van de Militie van de Paus mijn handen en mijn voeten afsnijden, en mijn keel van oor tot oor, mijn buik geopend en zwavel daarin branden, met alle straf die mij op aarde kan worden opgelegd en mijn ziel voor eeuwig door demonen in een eeuwige hel gemarteld wordt!
Dat alles, ik, zweer bij de Gezegende Drieëenheid en gezegende Sacramenten, die ik nu moet ontvangen, uitvoeren en van mijn kant om onaantastbaar te blijven; en noem al het hemelse en heerlijke hemelse leger om getuige te zijn van het gezegende Sacrament van de Eucharistie, en getuige hetzelfde verder met mijn naam geschreven en met de punt van deze dolk gedoopt in mijn eigen bloed en verzegeld in het aangezicht van dit heilige verbond ."
(Hij ontvangt het schijfje van de overste en schrijft zijn naam met het punt van zijn dolk gedompeld in zijn eigen bloed dat van boven zijn hart is weggenomen.)

Overste:
"U zult nu opstaan ​​en ik zal u instrueren in de Catechismus die nodig is om uzelf bekend te maken aan een lid van de Sociëteit van Jezus dat tot deze rang behoort.

In de eerste plaats zal jij, als een broeder jezuïet, met een ander wederzijds het gewone teken van het kruis maken zoals elke gewone rooms-katholiek zou doen; dan kruist iemand zijn polsen, de handpalmen open, en de ander in antwoord kruist zijn voeten, de een boven de ander; de eerste punten met de wijsvinger van de rechterhand naar het midden van de palm van links, de andere met de wijsvinger van de linkerhand naar het midden van de palm van rechts; de eerste maakt dan met zijn rechterhand een cirkel rond zijn hoofd, dat hem aanraakt; de andere raakt dan met de wijsvinger van zijn linkerhand de linkerkant van zijn lichaam net onder zijn hart; de eerste trekt dan met zijn rechterhand over de keel van de ander, en de laatste dan met een dolk langs de buik en de buik van de eerste. De eerste zegt dan Iustum; en de andere antwoordt Necar; de eerste Reges. De andere antwoordt Impious. "(De betekenis hiervan is al uitgelegd.)" De eerste zal dan een klein stukje papier presenteren dat op een ongewone manier is gevouwen, vier keer, wat de andere in lengterichting zal snijden en bij het openen zal de naam Jesu worden geconden driemaal geschreven op het hoofd en de armen van een kruis. U zult dan de volgende vragen en antwoorden met hem geven en ontvangen:
Vraag - Waarvandaan kom je? Antwoord - Het heilige geloof.
Vraag: waar dien je?
A. -De Heilige Vader in Rome, de paus en de rooms-katholieke kerk Universeel over de hele wereld.
Vraag: Wie beveelt u?
A. - De opvolger van St. Ignatius Loyola, de stichter van de Sociëteit van Jezus of de soldaten van Jezus Christus.
Vraag: Wie heeft u ontvangen? A. - Een eerbiedwaardige man in wit haar.
Vraag. Hoe?
A. -Met een naakte dolk kniel ik op het kruis onder de banieren van de paus en van onze heilige orde.
Vraag: Hebt u een eed afgelegd?
A. -Ik deed het, om ketters en hun regeringen en heersers te vernietigen, en om noch leeftijd, geslacht noch voorwaarde te sparen. Om als een lijk te zijn zonder enige mening of eigen wil, maar impliciet gehoor te geven aan mijn Oversten in alle dingen zonder aarzelen van gemompel.
Vraag. Wil je dat doen? A. - Ik zal het doen.
V. Hoe reis je? A. -In de schors van Peter, de visser.
Vraag. Waar reis je naartoe? A. - Naar de vier richtingen van de wereld. V. - Met welk doel?
A. – Gehoorzamen aan de bevelen van mijn generaal en oversten en voor de wil van de paus uit en voldoe trouw aan de voorwaarden van mijn eden.
Vraag: Ga dan naar de hele wereld en neem bezit van alle landen in de naam van de paus. Hij die hem niet accepteert als de vicaris van Jezus en zijn onder-regent op aarde, laat hem vervloekt en uitgeroeid worden. '

Door Maria zo goed mogelijk vertaald vanuit


Alberto Ribera taking the Jesuit oath.  Alberto Ribera taking the Jesuit oath.


Deze eed is ontleend aan het boek Subterranean Rome van Carlos Didier, vertaald uit het Frans en gepubliceerd in New York in 1843. Dr. Alberto Rivera ontsnapte uit de Jezuïetenorde in 1967, en hij beschrijft zijn jezuïetseed op precies dezelfde manier als verschijnt in dit boek. Sempre idem: altijd hetzelfde. De Jezuïet-eed van Inductie is ook opgenomen in het Congresverslag van de VS (House Bill 1523, Bestreden verkiezingszaak van Eugene C. Bonniwell, tegen Thos. S. Butler, 15 februari 1913, pp. 3215-3216).