zaterdag 2 februari 2019

DE AUTO

Image result for mooie snelle auto

Tja, laak meteen maar een goeie kiezen. Haha.


Vannacht lag ik na te denken over wat ons als noodzaak in de maag is gesplitst, de auto. Ik heb er zelf veel nadeel van ondervonden sinds ik hem sinds  plusminus 1,5 jaar weer terug heb. Hij is een aantal jaar bij mijn zoon geweest.

Het eerste wat gebeurde was dat ik geen stap meer gewandeld heb en ook niet meer gefietst. Daar begon ik ca. 2 weken geleden weer mee, nu de uitlaat een niet gewenst geluid maakt. En dat heb ik geweten.  Kon ik eerst nog probleemloos een wandelingetje van ca. 3 kwartier maken, het was nu een en al hard werken en pijnlijke voeten.

Ook de fiets werd een avontuur. Ik ben natuurlijk geen 18 meer, nu  69. Maar voor ik de auto terug had deed ik er nog alles mee. Dus, auto weer aan de kant.

Daar lag ik vannacht aan te denken. Toen ik jong was, was de auto nog een nauwelijks bekend iets. Het verkeer op de weg was minimaal. Ik liep naar school, ruim een half uur en het was heel gewoon. Zelfs fietsen en fietsenstallingen waren nog geen probleem.

Image result for mooie snelle auto
Hahahaaaaa


Ik vroeg me af hoe het allemaal zo ver heeft kunnen komen. Want dat het te ver is gegaan is wel duidelijk.
Het is begonnen met het uit elkaar drijven van de mensen, naar andere delen van het land of de wereld. De (gecreëerde) armoede (eerlijk waar) was de grote oorzaak. Er werd zelfs geëmigreerd naar andere werelddelen. De grote armoede werd ontvlucht. Wat we niet wisten natuurlijk, was dat die doelbewust aan ons werd opgedrongen.

Eerst kwam nog de televisie. Als kind ging ik naar een oom en tante die er een hadden en waar we op woensdagmiddag het kinderprogramma mochten bekijken. We werden mondjesmaat op de hoogte gebracht van ongewone dingen. En er moest natuurlijk snoep bij komen. Ach die snoep, die suiker.

Toen kwam de auto. De behoefte aan het bezoeken van zaken op afstand, zoals familie, groeide. De scholen begonnen meer buitenshuis dingen te organiseren, en o! wat waren de autobezitters trots dat ze hun machien konden inzetten voor zulke vernuftige hulp.

De keuzes voor vervolgonderwijs kwamen steeds vaker uit in een andere stad, en het verkeer werd steeds drukker. En dan te bedenken dat ook onderwijs niet verplicht hoort te zijn. De zogenaamde geschiedenis is gebaseerd op leugens. En er wordt weinig tot niets onderwezen waar je in het dagelijks leven wat aan hebt.

NU!: nu zitten we vast aan wegenbelasting (alle belasting is illegaal), de jaarlijkse APK die zomaar bedacht is (onder het mom van veiligheid. Veiligheid die heeeel vaak genoemd wordt voor maatregelen die niet in ons belang zijn en ook niet in ons belang bedoeld zijn)., ook al is je auto pas een jaar oud. En we worden verleid met steeds fraaiere ontwerpen.

Ik blijf zoveel mogelijk thuis, met bezorgde biologische boodschappen. En lopen of fietsen voor de gezondheid. Want het is me uitgelegd dat niet gebruikte ledematen langzaam afsterven