maandag 29 januari 2018

WAT GEBEURT ER MET DE KOPSTUKKEN IN DE VS?

Want to Know gaat er uitgebreid op in en geeft een vertaling van de veel genoemde 'Executive Order'. En passent noemt hij ook Ellaster.nl met een link.

En ik hoorde een waarschuwing op een video van Roy Potter dat de komende week onrustig kan worden. Het probleem daarbij is altijd: gaat het om de VS of is het al wereldwijd. Maar goed, we zijn gewaarschuwd.

Alvast de kopie van de Executive Order.
Ik vind het zo mooi en ben er zo blij om.

‘Ik, DONALD J. TRUMP, president van de United States of America, stel vast dat het grote aandacht verdiend, vast te stellen, dat de stabiliteit van internationale politieke en economische systemen wordt bedreigt. Door de omvang en reikwijdte van corruptie en het misbruik van mensenrechten, zoals deze worden gepleegd door personen die in de annex van mijn order worden genoemd.
Het misbruik van mensenrechten  en corruptie, ondermijnen de waarden die het fundament vormen, voor stabiele, zekere en functionerende maatschappijen. Dit misbruik heeft een verwoestende impact op individuen, ondermijnd democratische instellingen, degradeerde wetsregels, doet keer op keer geweldconflicten herhalen, faciliteert de activiteiten van gevaarlijke personen en ondermijnd economische markten.
De Verenigde Staten wil merkbare en significante consequenties uitvoeren naar hen, die zich schuldig maken aan indringende misbruik van mensenrechten of zich begeven in corruptie, evenals het beschermen van het financiële systeem van de VS, tegen misbruik door dezelfde personen. Ik verklaar hierbij deze toestand van dreiging een nationale noodgeval, waarbij ik bepaal dat dit indringende misbruik van mensenrechten en deze corruptie een ongewone én buitengemene dreiging vormen voor de nationale veiligheid, onze buitenlandpolitiek en de economie van de VS.

https://www.wanttoknow.nl/nieuws/wat-gebeurt-er-met-de-kopstukken-in-de-vs/