maandag 28 augustus 2017

DE SPIN EN IK

Ieder jaar heb ik kruisspinnen in de tuin. Nu hangt er een alsof hij gewoon in het luchtledige ronddobbert.
Maar er was er ook een boven de kliko. Wij hebben een speciale plastic kliko.
Een spin had zijn web geweven met op de deksel van de kliko een aanhechtingspunt.
Ik moest een paar keer iets groots in de kliko gooien, gevulde zakken.
Dus moest het deksel omhoog. Heel voorzichtig. Het web vouwde zich en ontrolde weer. Na een paar keer was de spin in de struik verdwenen en weer een volgende keer (ik was aan het opruimen) was het hele web weg!
Dat is me al eerder opgevallen. Spinnen ruimen hun eigen web op. Dus nu spin weg en web weg.Een paar uur later moest ik nog wat in de kliko kwijt. En raad eens: het web was teruggezet op precies dezelfde manier als eerder en de spin zat er weer midden in.

Image result for kruisspin in web

Ik vond het een grote blijk van vertrouwen van de spin, en ik had er nog nooit van gehoord maar het is echt waar. Je kan met een spin samenwerken.