zaterdag 12 januari 2019

GEDACHTEN OVER ZAKEN ALS EEN LAAG IQ.

Afbeeldingsresultaten voor laag iq

Einstein?

In het artikel hieronder over het koningshuis wordt Willen Alexander afgeschilderd als 'laag IQ Willem Alexander. Mij stoort dat.

Ik weet dat ons koningshuis behoorlijk foute boel is, net als Willlem Alexander. Dat wordt niet beter of slechter door er een laag iq aan toe te voegen. Het mag gewoon niet ter zake doen, laag iq of minder laag iq.. Bij een koning ligt dat natuurlijk wat gevoeliger, maar hij hoeft het niet alleen te doen. (Begrijp me goed. Ik ga niet in op alle rompslomp koningshuisgewijs omdat het daar hier niet over gaat. Ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta en zal het altijd afkeuren.)

Dat lage iq hier lijkt op bekritiseerd. Misschien is het dat ook wel, maar het punt is dat een laag iq altijd wordt gebruikt in het nadeel van iemand. Zoiets als blind zijn, of doof. Je hoeft zo iemand in ieder geval nooit serieus te nemen....

En daarom haak ik er op af, bij iedereen. Het iq heeft in de samenleving een belachelijke lading gekregen. Hoe hoger opgeleid hoe beter de persoon.... Nou, voor mij niet. Laat iedereen maar uitgroeien tot zijn prachtige zelf. We hoeven niet allemaal professor te zijn, en al HELEMAAL NIET pijn te doen om zoiets als iq. (of blindheid, doofheid, invalide, kleurenblind of god mag weten wat nog meer.