dinsdag 11 december 2018

WEES VOORBEREID! Mijn lijst van benodigdheden die 5 jaar is bijgesteld / aangevuld

Een klein deel hangt af van je voorkeuren. Ik heb bijvoorbeeld speltmeel voor pannekoeken in huis, schoon water uit de gezondheidswinkel en altijd een voorraadje eieren. Maar dat is natuurlijk vers. Ik heb gelezen over het houdbaarder maken, door de eieren in te vetten, maar ik doe dat niet. Het gaat nu om het overbruggen van 2 weken.

- diervoeding
- wc papier
- water
- blikken eten, zo min mogelijk soep. Dat heb je met wat water en bouillonblokjes gauw zelf gemaakt.
- bouillonblokjes
- misschien zoet broodbeleg, jam, appelstroop, bijvoorbeeld voor de pannekoeken
- lucifers
- kaarsen
- gasaanstekers
- gasflesjes om te vullen
- thee
- koffie
- koffiefilters
- een filter voor boven de pot
- thermoskan (kringloop)
- kacheltje dat niet op stroom gaat. Ik heb een Zibro.
- olie voor dat kacheltje
- iets om te doen voor die twee weken, als de stroom eraf is.
- denk aan je kampeerspullen. Wat kan je gebruiken. Misschien wil je een gasfles om dat kookplaatje te gebruiken.
- zeep, ook voor de vaat.