vrijdag 11 oktober 2019

GEEN WIT MEEL, WITTE SUIKER, WIT ZOUT EN WITTE RIJST MEER

Afscheid van mijn grote liefdes.  Er kwam een nieuwe dimensie in mijn leven met het introduceren van toastjes, stokbrood, zoutjes...

Image result for stokbrood   Image result for stokbrood  Image result for toastjes Image result for stokbrood Image result for stokbrood Image result for toastjes

Ik dank ze. Ze waren een grote vreugd. Vooral in de tijd dat ik wijn dronk... vaak te veel.
De wijn (en het roken) heb ik al een paar jaar afgezworen en dat bevalt me best. Ik kijk nu met verbazing naar de energie die wordt gestoken in het verkopen ervan. Finito!

Van een goede heel betrouwbare vriend kreeg ik het advies om de witte bloem, witte suiker, wit zout en witte rijst niet meer te eten, ook geen kleine beetjes. Ze belemmeren onze groei als mens, niet fysiek maar spiritueel. Dat maakt ook duidelijk wat de belangrijkste motivatie is achter alle reklame. Niet alleen dat we er te dik van kunnen worden, dat we te veel ongewenst voedsel binnenkrijgen, wellicht een aanzet tot het nuttigen van alcohol, maar vooral een grote rem op onze spirituele vooruitgang.

We hoeven er niet helemaal mee te stoppen natuurlijk. Er zijn goede alternatieven, ook met strokbrood. Lieve vriend, dank je wel.