zondag 7 oktober 2018

Reacie op 'zuurstof om te genezen' (suiker exit)

Image result for suiker

Als ik een nieuwe oproep voor mijn website doe, dan komt ie gewoon op. Maar bij de vorige die er al was, waren een aantal illustraties verwijderd. Helaas weggevinkt. Maar geloof me maar. Want niets is meer bevestigend van waarde dan een aanval van de controleurs. Dat maakt de stelling dat zuurstof praktisch alles geneest behoorlijk waar.

En ik heb ondertussen ook een zeer sterk gevoel gekregen dat het waar is. Dat suiker in het lichaam fermenteert en daardoor zuurstof aan het lichaam onttrekt. Ik ben een kookboek fanaat. M'n hele leven al. Op een bepaald moment had ik er meer dan 1.000. Vooral de wat oudere.

Nu is dat minder want ik vind ze nu onbruikbaar. Maar ik heb er nog wel. Zo oud hoeven ze niet te zijn. Of het bewust of uit onwetendheid is weet ik niet, maar nog steeds kom ik zeer regelmatig tegen dat ´een schepje´ of ´een mespuntje´ suiker moet worden toegevoegd.Als je naar het vorige artikel kijkt dan is de doelbewuste schade daarmee toegebracht aan ons lichaam duidelijk.

Je moet een balans opmaken. Dan zie je al dat ieder gaatje wordt gevuld met suiker. Toetjes, taart en gebak, ijsjes, koekjes bij de koffie, tussendoortjes. Voor onze dierbare kinderen hebben we in de supermarkt schappen vol met gesuikerd beleg. Iets te vieren op school en werk. Dan móet het taart zijn, of lollies, of.... Er zijn wel alternatieven en je ziet het steeds vaker. Maar de meerderheid.... En vaak hoe erger hoe goedkoper.

Een hele, en wellicht de ergste met alcohol, is frisdrank. Want suiker en frisdrank zijn één. Waarbij de lite/light versies nog erger / gevaarlijker blijken te zijn.

Dan de feestdagen! Ha de feestdagen! Sinterklaas is het ergst, maar kerstmis en pasen zijn ook niet misselijk.Het kan niet gek genoeg zijn om ons iets aan te smeren. Maar vooral dat we het gevoel moeten hebben dat we iets vieren. Dat is heel slim. Want knap als ze zijn in het ons opstoken tegen elkaar, past dit daar wonderwel tussen. Je maakt geen bezwaar tegen de traktaties waarmee iets gevierd wordt.

En het gaat verder!!!::: Alcohol. Als er íets is wat suiker bevat zonder daar bij stil te staan is het alcohol. Ik heb heel wat alcohol verstouwd in mijn leven. En één ding dat daar absoluut in opvalt is de totale afwijzing van alles wat verder suiker bevat: koek, taart, ijs... noem maar op. Echt niet lekker. Kijk maar naar de serieuze bierdrinkers. Taartje? Neuhhh. Dat is geen stoerdoenerij. Je hebt er gewoon echt geen belangstelling voor.

Duzzz... We zijn er nog niet. Ik ben al lang argwanend tegen suiker, maar er nog niet vanaf. En ik heb het meer gezien. Maar we hebben het BEGIN.

O ja, nog iets. De foto toont tomatensoep waar 10 klontjes suiker aan is toegevoegd. Da's moeilijk te geloven want daar worden we nooit op gewezen. Het schijnt in bijna alle vooraf bereide etenswaren te zitten. WERK TE DOEN.

Want verslavend... OH ZO VERSLAVEND.