vrijdag 26 oktober 2018

HOUT GESTOOKT BROOD - EN HOE IK HET MAAK



Nu dat ik mijn kleine lichtgewicht houtkachel heb die in een rugzak past en een gietijzeren broodpan, heb ik nu houtgebakken brood op elk moment en overal met slechts een paar stukjes hout . Eerst steek ik het vuur aan, totdat er genoeg kolen zijn ... dan plaats ik eenvoudig de gietijzeren broodpan, met het opgekomen speldeeg, en laat het ongeveer 30 minuten in de hete kolen bakken. Het eerste brood bleek bijna perfect, met alleen een beetje verkoolde stukjes, en ... en het smaakte absoluut 'hemels' .... Ik kan nu letterlijk overal hemels brood maken .... geen gas, geen elektriciteit, geen grote moeite ... met superieure ingrediënten. Als er geen elektriciteit of gas is, is het geruststellend om te weten dat ik het brood niet hoef op te geven. Vervolgens ga ik wat houtgestookte pasta proberen die gebakken is met kaas. Al deze ideeën staan ​​in mijn receptenboek ... 🙂

Lief ..., dit is een gek nieuw niveau. 🙂theoretisch kan ik mijn houtkachel letterlijk overal meenemen in de bagage, haha. 🙂 Ik heb mijn kacheltje gekocht bij een oude man .... er zijn er maar een paar zoals deze.

Door Maria vertaald vanuit
http://www.indianinthemachine.com/2018/10/23/i-made-a-loaf-of-coal-roasted-bread-fit-for-the-gods/